,

Endodonti Nedir?

Endodonti, diş sinir ve damarlarının olduğu canlı dokuya (pulpa) kadar ilerlemiş olan sorunlar ve dişi çevreleyen dokular ile ilgili problemlerin teşhis ve tedavisi ile ilgilenen bir diş hekimliği alanıdır.

Endodonti hangi tedavileri gerçekleştirir?

• Kök kanalı tedavisi
  • Pulpa ve periapikal doku kaynaklı oro-fasiyal ağrının (ağız-yüz ağrısı) ayırıcı tanısı ve tedavisi
  • Endodontik başarısızlıkta kök kanalı tedavisi tekrarı (Retreatment)
  • Endodontik tedavi görmüş dişlerin beyazlatılması
  • Dental travmaya uğramış dişlerin tedavisi

DENTER AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI MERKEZİNDE , ENDODONTİ UYGULAMALARI YAPILMAKTADIR.AŞAĞIDA BU KONUDA EN SIK SORULAN SORULARDAN DERLEDİĞİMİZ SORU-CEVAP KISMINI İNCELEYEREK BİLGİ SAHİBİ OLABİLİR DİLERSENİZ RANDEVU ALIP BU KONUDA ÖN GÖRÜŞME YAPABİLİRSİNİZ.

1)Pulpada iltihap neden oluşmaktadır?

Bakteriler aldığımız birçok gıda ile birleşerek ağzımızda asitlerin oluşmasını sağlarlar. Bu oluşan asitleri ağız hijyenimize önem vermezsek diş minesine zarar verirler ve mine tabakasında çürük oluşmasına neden olurlar. Mine de oluşan çürükler tedavi edilmezse,  bu kez mikroorganizmalar pulpaya doğru harekete geçerler. Bu sırada pulpa kendini korumak için ağrı yolu ile bizi uyarıya geçer. Ama yine dişimizi tedavi ettirmezsek bir müddet sonra mikroorganizmalar pulpa içindeki damar ve sinirleri harap ederek iltihabın oluşmasını sağlarlar.

2)Endodonti tedavisi ne işe yarar?

Diş hekimleri temel olarak kişinin doğal dişlerini korumayı hedefler. Bunun için ağız içinde var olan dişi mümkün olduğunca korumaya ve ağız içinde tutmaya çalışır. Endodonti kliniğinde, çürük, kırık, enfeksiyon ve travma gibi nedenlere bağlı olarak diş pulpasında ve çevre dokularda oluşan hasar tedavi edilir. Bu amaçla endodonti hekimi, kanal tedavisi uygulayabileceği gibi dişin canlılığını korumak amacıyla rejenerasyon tedavileri de uygulayabilir. Rejenerasyon tedavisi ile diş kökünün içinde canlı doku oluşturulması hedeflenirken kanal tedavisinde, doğal dişin ağız içinde korunması amaçlanır.

3)Başarı oranı ne kadardır?

Doğru tedavi yöntemi uygulanan kanal tedavilerde başarı oranı %90’a varmaktadır.