,

Oral Diagnoz ve Radyoloji Nedir Hangi Alanları Kapsar?

Ağız içi teşhis anlamına gelen Oral Diagnoz ve Radyoloji; hastaların ağız ve diş sağlığı tedavisine başlanmadan önce ilk ziyaret ettikleri kliniktir. Oral Diagnoz ve Radyoloji kliniğinde uzman diş hekimleri tarafından; ağız içi muayenesi yapılır ve diş ve çene yapısını gösteren bir panoramik röntgen çekilir. Bu aşamadan sonra ise hastaya özel tedavi planı çıkartılır ve ilgili bölümde tedavi olması sağlanır.

DENTER AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI MERKEZİNDE , ORAL DİAGNOZ VE RADYOLOJİ UYGULAMALARI YAPILMAKTADIR.AŞAĞIDA BU KONUDA EN SIK SORULAN SORULARDAN DERLEDİĞİMİZ SORU-CEVAP KISMINI İNCELEYEREK BİLGİ SAHİBİ OLABİLİR DİLERSENİZ RANDEVU ALIP BU KONUDA ÖN GÖRÜŞME YAPABİLİRSİNİZ.

1)Diş filmleri nasıl çekilir ve amacı nedir?

Ağız içi hastalıklarının teşhisinde en büyük yardımcımız dental radyografiler yani diş filmleridir. Diş filmlerinin de en çok kullanılan iki tipi periapikal (2-3 dişi birlikte gösteren küçük filmler) ve panoramik filmlerdir (alt ve üst çene dişleri ile çene kemiklerinin tamamını gösterebilen büyük filmler). Bilgisayar destekli bir teknik olan dijital radyografi cihazları da çok düşük radyasyon dozu kullanarak film görüntüsü üzerinde renk ve ışık oynamaları yapmaya imkân kılarak ayrıntılı değerlendirme yapmamıza olanak tanır.

2)Oral Diagnoz ve Radyoloji hangi hastalıklara bakar?

Ağız içinde sadece çürük dişler ve iltihaplı diş etleri karşımıza çıkmaz. Tüm dünyada kabul edildiği gibi çene kemikleri ve eklemi, tükürük bezleri, dil ve ağız içinde görülen tüm yumuşak dokuların hastalıkları diş hekimliğini ilgilendiren konulardır. Bu yapı ve dokular küçük bir alanı kapsamakla birlikte anatomik olarak karmaşık bir yapı oluşturur. Birçok sistemik hastalık da ağız içinde önemli belirtiler göstermektedir. İşte bu nedenlerle ağız içi hastalıkların teşhisi ve tedavi planlaması ile ilgili ayrı bir ana bilim dalı doğması gerekmiş olup bu görevi Oral Diagnoz ve Radyoloji üstlenmiştir.